Değerli Öğretmenler,

 

Ülkemizde bilimsel gelişmelerin ilerlemesi genç bilim insanların yetişmesine bağlıdır. Gençlerin bilimsel araştırmalara merak duymalarına ve bu konularda çaba harcamalarına en büyük engellerden biri yabancı dil bilgi ve becerilerindeki yetersizlikleridir. Günümüzde bilgiye ulaşma araçları çeşitlenmiş (e-dergi, e-kitap, internet, kütüphane vb.) ve kolaylaşmıştır (zaman, maliyet ve ulaşılabilirlik). Ancak, bu olumlu koşulları kullanmak için yaygın ortak yabancı dil olarak kullanılan İngilizcede dilsel yeterlik düzeyinin bilimsel bir araştırmayı yapabilecek düzeyde olması gerekmektedir. TÜBİTAK ülkemizde bilim insanı yetiştirmek amacıyla ortaöğretim öğrencilerine bilim olimpiyatları ve ortaöğretim proje yarışmaları gibi etkinlikler düzenleyerek onların hem potansiyellerini ortaya koymalarını hem de bilime karşı motivasyonlarını artırmayı amaçlamaktadır. Ancak, bunca yatırım ve çabanın istenen düzeye ulaşabilmesi için özellikle başarılı öğrencilerimizin hem bilgiye ulaşmaları hem de ülkemizi başarılı bir biçimde yurt dışında temsil edebilmeleri için yabancı dil bilgi ve becerilerini artırmaları gerekmektedir. Bunu sağlamanın temelinde onları eğiten öğretmenlerinin yabancı dil öğretmedeki son yaklaşımları bilmeleri ve öğrencilerin yabancı dillerini geliştirmede kendi yeterliklerini belirlemeleri konusunda öğrencilerine rehberlik etmeleri yatmaktadır. Bu nedenle Avrupa Konseyi tarafından geliştirilmiş olan ve Avrupa bağlamında okuma, dinleme, konuşma ve yazmadaki yabancı dil yeterliğine ilişkin standart göstergeleri içeren Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programını öğretim etkinliklerine taşımaları ve standart öz değerlendirme aracı olan Avrupa Dil Portfolyosunu öğrencilerine etkin bir biçimde kullandırmaları konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmeleri sağlanmalıdır. Bu etkinliğin amacı, bilim insanı yetiştirme potansiyeli olan ortaöğretim kurumlarındaki İngilizce öğretmenlerinin yabancı dilin öğretimi ile ilgili yeterliklerini arttırarak öğrencilerinin bilimsel bilgiye ulaşma potansiyellerinin artırılmasına katkı sağlamaktır.

 

Bu etkinlikte öğretmenlere Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı-ADÖÇEP, Avrupa Dil Portfolyosu-ADP ve ülkemizdeki ilgili uygulamalar anlatılarak, öğretmenlerin ADÖÇEP ilkelerine dayalı ve ADP kullanımına uygun olarak dört dil becerisinde materyaller ve etkinlikler geliştirmelerini sağlayacak sunu ve uygulama çalışmaları yapılacaktır.

 

01-07 Temmuz 2013 tarihleri arasında Antalya Grida City Hotel’de yapılması planlanan ‘İngilizce Öğretmenlerine Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı ve Avrupa Dil Portfolyosu Semineri’ adlı etkinlik konaklamalı olarak gerçekleştirilecektir.

Sınırlı sayıda katılımcının yer alacağı bu programa, ilgi ve yeterlik açısından belli ölçütler dikkate alınarak öğretmen seçimi yapılacaktır. TÜBİTAK-BİDEB 2229 programından destek sağlandığı takdirde gerçekleştirilecek olan projeye katılımcıların konaklama, yemek ve ulaşım giderleri proje bütçesinden karşılanacaktır.

 

Kabul edilme ölçütleri; Etkinliğe kabul edilecek öğretmenlerin daha önce MEB, TÜBİTAK veya diğer kuruluşlara proje hazırlayan okulların ve Fen Liselerinin İngilizce öğretmenleri arasından dengeli bir şekilde seçilmesine özen gösterilecektir. Projeye kabul edilmede; hizmet yılı (en az 2 yıl en fazla 15 yıl), bilgisayar kullanım düzeyi dikkate alınacaktır.

          

Proje kapsamında yer alan ve yukarıda belirtilen konulara ilgisi olan İngilizce öğretmenlerinden bu seminere katılmak isteyenlerin http://www.adocep.gazi.edu.tr  adresinden ilgili ‘Başvuru Formu’nu en geç 02 Mayıs 2013 günü mesai bitimine kadar doldurmaları gerekmektedir.

 

 

İletişim Bilgileri

Doç. Dr. İsmail Hakkı Mirici (Proje Koordinatörü)

Gazi Üniversitesi

Gazi Eğitim Fakültesi

İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Teknikokullar/Ankara

Tel: 0312 2028490

Faks: 0312 2227037

GSM: 0 532 3376385

E-Posta: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.