Etkinliğin amacı:

Ülkemizde bilimsel gelişmelerin ilerlemesi genç bilim insanların yetişmesine bağlıdır. Gençlerin bilimsel araştırmalara merak duymalarına ve bu konularda çaba harcamalarına en büyük engellerden biri yabancı dil bilgi ve becerilerindeki yetersizlikleridir. Günümüzde bilgiye ulaşma araçları çeşitlenmiş (e-dergi, e-kitap,  internet, kütüphane vb. )ve kolaylaşmıştır (zaman, maliyet ve ulaşılabilirlik). Ancak, bu olumlu koşulları kullanmak için yaygın ortak yabancı dil olarak kullanılan İngilizcede dilsel yeterlik düzeyinin bilimsel bir araştırmayı yapabilecek düzeyde olması gerekmektedir. TÜBİTAK ülkemizde bilim insanı yetiştirmek amacıyla ortaöğretim öğrencilerine bilim olimpiyatları ve ortaöğretim proje yarışmaları gibi etkinlikler düzenleyerek onların hem potansiyellerini ortaya koymalarını hem de bilime karşı motivasyonlarını artırmayı amaçlamaktadır. Ancak, bunca yatırım ve çabanın istenen düzeye ulaşabilmesi için özellikle başarılı öğrencilerimizin hem bilgiye ulaşmaları hem de ülkemizi başarılı bir biçimde yurt dışında temsil edebilmeleri için yabancı dil bilgi ve becerilerini artırmaları gerekmektedir. Bunu sağlamanın temelinde onları eğiten öğretmenlerinin yabancı dil öğretmedeki son yaklaşımları bilmeleri ve öğrencilerin yabancı dillerini geliştirmede kendi yeterliklerini belirlemeleri konusunda öğrencilerine rehberlik etmeleri yatmaktadır. Bu nedenle Avrupa Konseyi tarafından geliştirilmiş olan ve Avrupa bağlamında okuma, dinleme, konuşma ve yazmadaki yabancı dil yeterliğine ilişkin standart göstergeleri içeren Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programını öğretim etkinliklerine taşımaları ve standart öz değerlendirme aracı olan Avrupa Dil Portfolyosunu öğrencilerine etkin bir biçimde kullandırmaları konusunda bilgi ve becerilerini geliştirmeleri sağlanmalıdır. Bu etkinliğin amacı, bilim insanı yetiştirme potansiyeli olan ortaöğretim kurumlarındaki İngilizce öğretmenlerinin yabancı dilin öğretimi ile ilgili yeterliklerini arttırarak öğrencilerinin bilimsel bilgiye ulaşma potansiyellerinin artırılmasına katkı sağlamaktır.

Etkinliğin kapsamı: Bu etkinlikte öğretmenlere Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı-ADÖÇEP, Avrupa Dil Portfolyosu-ADP ve ülkemizdeki ilgili uygulamalar anlatılarak, öğretmenlerin ADÖÇEP ilkelerine dayalı ve ADP kullanımına uygun olarak dört dil becerisinde materyaller ve etkinlikler geliştirmelerini sağlayacak sunu ve uygulama çalışmaları yapılacaktır.